Staj İşlemleri v2
BAHAR DÖNEMİ STAJ İŞLEMLERİNE İLİŞKİN DUYURU
 
Uzatmalı (2020 ve öncesi girişli) öğrenciler ile İş Sağlığı ve Güvenliği (U.E.) Programı 2. Sınıf öğrencileri, 2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı bahar dönemi içinde aşağıda belirtilen tarihlerden birinde başlamak ve bitirmek üzere 30 iş günü stajlarını yapacaklardır. Staj yapacak öğrencilerin 2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı bahar dönemi ders alma haftasında staj dersini seçmeleri gerekmektedir. Öğrenciler staj yapacakları işletmeleri kendileri bulacaktır. Staj yapacak öğrencilerin aşağıda belirtilen işlemleri yapması gerekmektedir. 

1-Staj yapacak öğrenciler Yüksekokulumuz Öğrenci İşleri Bürosundan veya Yüksekokulumuz web sitesinde https://emyo.karabuk.edu.tr >> formlar web adresinden 2 nüsha staj başvuru formu çıktısı alacaklar ve kendilerine ait olan kısımları doldurup imzaladıktan sonra staj yapacakları işletmeye başvuracaklardır.

2-Staj başvuru formunun işletmeye ait olan bölümü işletmedeki yetkili kişi tarafından eksiksiz doldurularak mühür, kaşe ve imza ile onaylanacaktır.
İşletme tarafından onaylanmış staj başvuru formları, öğrenciler tarafından en geç 10 Şubat 2023 Cuma gününe kadar Yüksekokulumuz Öğrenci İşleri Bürosuna teslim edilecektir. Daha sonra staj başvuru formları Yüksekokulumuzun ilgili program sorumlusu tarafından değerlendirilecek ve uygun görmesi durumunda onaylanacaktır. Onaylı staj başvuru formlarının 1 nüshası Yüksekokulumuz Öğrenci İşleri Bürosunda kalacak diğer nüsha ise ilgili öğrenci tarafından Yüksekokulumuz Öğrenci İşleri Bürosundan alınarak ilgili işletmeye teslim edilecektir. Yüksekokul program sorumlusu tarafından staj başvuru formu onaylanan öğrenciler ilgili işletmelerde stajlarını yapabilecektir.

3-Staj başvuru formu Yüksekokul program sorumlusu tarafından onaylanmayan öğrenciler 1. ve 2. maddedeki işlemleri başka bir işletme için tekrarlayacaklardır.

4-Staj başvuru formu Yüksekokul program sorumlusu tarafından onaylanan öğrencilerin staj sigortası işe giriş işlemleri Yüksekokulumuz tarafından yapılacaktır. Staj yapacak öğrenciler staj başlama tarihinden 1 hafta önce e-devlet sisteminden ‘‘4A İşe Giriş Çıkış Bildirgesi’’ çıktısını alacaklar ve staj yapacakları işletmeye teslim edeceklerdir. Staja başladıktan sonra herhangi bir nedenle stajına devam etmeyecek olan ve stajını sonlandırmak isteyen öğrencilerin staj sigortası çıkış işlemlerinin süresi içinde yapılabilmesi için ivedi olarak dilekçe ile Yüksekokulumuza başvurmaları gerekmektedir. Bu konuda yasal sorumluluk ilgili öğrenciye aittir.

5-Staj başvurusu kabul edilen öğrenciler, staja başlarken https://emyo.karabuk.edu.tr >> formlar web adresinden staj başlama belgelerinin çıktısını alacaklar ve staj başlama belgesini (Form-2) doldurarak belgelerin tamamını staj yapacakları işletmeye teslim edeceklerdir.

6-Staj dosyası (defteri), staj sırasında öğrenci tarafından https://emyo.karabuk.edu.tr >> formlar web adresindeki staj dosyası formatına uygun olarak hazırlanacak ve gerekli kısımlar işletme yetkilisine imzalatılacaktır. Staj bittikten sonra staj değerlendirme formu ile staj devam çizelgesi işletme yetkilisi tarafından doldurularak mühür, kaşe ve imza ile onaylandıktan sonra ağzı kapalı imzalı, mühürlü bir zarfa konulacaktır. Staj dosyası (defteri) ve kapalı zarf en geç 28 Nisan 2023 Cuma gününe kadar Yüksekokulumuz öğrenci işleri bürosuna elden teslim edilecek veya ''Eskipazar Meslek Yüksekokulu Öğrenci İşleri Bürosu Eskipazar / KARABÜK'' adresine PTT Kargo ile gönderilecektir. Bu tarihten sonra getirilecek staj dosyası ve kapalı zarf kabul edilmeyecektir.
 
7- Stajını bitiren öğrencilerin staj dosyaları (defterleri) Yüksekokulumuzun ilgili program sorumluları tarafından değerlendirilecek ve öğrencilerin staj notları verilecektir. Staj dosyasında (defterinde) ve kapalı zarf içindeki staj değerlendirme formu ile staj devam çizelgesinde işyeri yetkilisinin mühür, kaşe ve imzaları eksik olması durumunda staj dosyası (defteri), staj değerlendirme formu ile staj devam çizelgesi kabul edilmeyecektir.
 
Staj Ücreti İle İlgili Hususlar
 
Staj yapacak öğrencilere staj ücreti verme konusunda sorumluluk ilgili işletmeye aittir. Öğrenciler staj yaptıkları işletmeden staj ücreti alıp almayacaklarını ilgili işletmeden kendileri öğreneceklerdir. 
 
Öğrencilere staj yaptıkları işletme tarafından staj ücreti verilecekse, 2 nüsha staj sözleşmesi düzenlenecektir. Bunun için öğrenciler Yüksekokulumuz öğrenci işleri bürosundan veya https://emyo.karabuk.edu.tr >> formlar web adresinden 2 nüsha staj sözleşmesi çıktısı alacaklar ve kendilerine ait kısımları doldurduktan sonra işletmeye ait kısımları staj yapacakları işletmenin yetkilisine eksiksiz doldurtup mühür, kaşe ve imza ile onaylatacaklardır. Onaylı staj sözleşmeleri ivedi olarak Yüksekokulumuz Öğrenci İşleri Bürosuna teslim edilecektir. Daha sonra staj sözleşmesi Yüksekokulumuz Müdürü tarafından onaylanacaktır. Onaylı staj sözleşmelerinin 1 nüshası Yüksekokulumuz öğrenci işleri bürosunda kalacak diğer nüsha ise ilgili öğrenci tarafından Yüksekokulumuz öğrenci işleri bürosundan alınarak ilgili işletmeye teslim edilecektir.
 
3308 Sayılı Mesleki Eğitim Kanunu ve bu Kanuna dayanılarak çıkarılan Usul ve Esaslar kapsamında, stajyer öğrenciye staj ücreti ödeyen özel sektör işletmeleri belli şartlar dahilinde Üniversitemizden devlet katkısı alabilecektir. Stajyer öğrenciye ücret ödeyen özel sektör işletmelerinin Üniversitemizden devlet katkısı alabilmeleri için; onaylı staj sözleşmesi Yüksekokulumuz Öğrenci İşleri Bürosuna teslim edilmiş olmalıdır. Ayrıca öğrencinin banka hesabına yatırılmış olan staj ücreti dekontları ilgili öğrenci tarafından ivedi olarak Yüksekokulumuzun emyo@karabuk.edu.tr mail adresine gönderilecektir. Staj sözleşmesi ve staj ücreti dekontlarının Yüksekokulumuza ulaşmaması durumunda devlet katkısı tutarının özel sektör işletmelerine geri ödemesi yapılamayacaktır. Bu konuda sorumluluk ilgili öğrenci ve ilgili işletmeye aittir. 
 
İşletmeler tarafından öğrencilere ödenen ücret için özel sektör işletmelerine devlet katkısının Üniversitemizce ödenebilmesi için Maliye Bakanlığından ilgili fonun Üniversitemiz hesabına aktarılması gerekmektedir. Kamu kurum ve kuruluşlarına devlet katkısı ödenmeyecektir.
 
 
BELİRLENEN STAJ TARİHLERİ
(Staj Süresi 30 İş Günüdür)
Kamu İşletmeleri ile Bazı Özel Sektör İşletmeleri İçin                    Cumartesi, Pazar, Resmi Tatil Günleri Hariç Olmak Üzere                Haftada Beş Gün Olarak Belirlenen Staj Tarihleri Bazı Özel Sektör İşletmeleri İçin                                                                               Pazar, Resmi Tatil Günleri Hariç Olmak Üzere                                            Haftada Altı Gün Olarak Belirlenen Staj Tarihleri
Staj Başlama Tarihi: 20 Şubat 2023    Staj Bitiş Tarihi: 31 Mart 2023 Staj Başlama Tarihi: 20 Şubat 2023   Staj Bitiş Tarihi: 25 Mart 2023
Staj Başlama Tarihi: 27 Şubat 2023    Staj Bitiş Tarihi: 7 Nisan 2023 Staj Başlama Tarihi: 27 Şubat 2023   Staj Bitiş Tarihi: 1 Nisan 2023
 
İlgili Staj Dosyalarına Formlar Sayfasından Ulaşabilirsiniz.